Warning: Undefined array key "verslag" in /customers/f/0/9/damiaanschool.be/httpd.www/web/pagina.php on line 9 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/0/9/damiaanschool.be/httpd.www/web/pagina.php on line 9 Damiaanschool Tremelo, school voor buitengewoon lager onderwijs

Inschrijvingsperiodes voor schooljaar 2018-2019

Vanaf 1 maart

·      Voorrangsperiode voor broers en zussen  (= kinderen die tot eenzelfde leefeenheid behoren als een reeds ingeschreven leerling)

·      Voorrangsperiode voor kinderen van personeelsleden

Vanaf maandag 25 maart

·    start algemene inschrijvingen.
Vanaf maandag 25 maart om 9.00u kan je op de school terecht voor de officiële inschrijving van je kind voor het schooljaar 2018-2019

Informatiegesprekken voorafgaand aan inschrijving

Heeft je kind meer dan gewone onderwijsnoden? Wil je onze school beter leren kennen? Dan raden we je aan om voorafgaand aan de inschrijvingsperiode al eens kennis te komen maken.

Vanaf januari ben je - na een telefonische afspraak- elke schooldag welkom voor een verkennend gesprek. We bekijken samen of onze school tegemoet kan komen aan de zorgvraag van je kind en aan jouw verwachtingen als ouder.

Telefoon: 016/53.37.98  (tussen 8.30 en 17.00u)

OPGELET: Informatiegesprekken zijn geen inschrijvingsgesprekken en geven geen voorrangsrecht bij de inschrijving (zie inschrijvingsdecreet in het onderwijs).

Interesse tot inschrijven?

Om de officiële inschrijving vlot te laten verlopen, verzamelen we al graag zoveel mogelijk informatie over je kind (eventueel contact met huidige school, contact met doorverwijzend CLB¦).

Om in het buitengewoon onderwijs ingeschreven te kunnen worden, is er een doorverwijzing nodig van het CLB. Dit is een attest Buitengewoon Onderwijs. Als we vooraf kunnen zorgen dat deze officiële documenten tijdig in orde geraken, kan de inschrijving nadien vlot verlopen.

Inschrijvingen voor leerlingen met ASS in type 9

Inschrijven in een autiklas kan enkel voor kinderen waarbij reeds een diagnose ASS werd gesteld door een bevoegde instantie. De diagnose moet multidisciplinair gesteld zijn.

De leerling moet ook in het bezit zijn van een verslag type 9 (door het CLB).

Om in te schrijven in een autiklas neem je best contact op met de orthopedagoge/coördinator van de type 9 werking (Ingrid Amand, ingrid@damiaanschool.be). Je bent altijd welkom voor informatief gesprek om kennis te maken met onze werking.

OPGELET: Het moment van de infogesprekken vooraf, heeft geen invloed op de latere volgorde van inschrijving.

contactgegevens

teamcoördinator ONB

Het oudercomité

Webmaster
voor uw vragen over deze website

C.L.B.

Onze school wordt begeleid door het C.L.B. Keerbergen.

Zij hebben een eigen website.

U kan hen eventueel mailen.

Bronzen medaille

Onze school verdiende de bronzen medaille voor ons verkeersbeleid !

Klik op de medaille voor meer uitleg op de site van vsv (opent in een nieuw venster).

aanmelden

paswoord :